Symbolem kampanii jest ołówek. To przedmiot, którego każdy z nas używa w pracy. Złamany ołówek symbolizuje złamane życie, złamaną karierę, zniszczoną psychikę. Ale też jest znakiem niezgody, buntu i sprzeciwu wobec mobbingu. Będzie on towarzyszyć nam we wszystkich materiałach kampanii. Będzie też bohaterem akcji organizowanych przez nas w trakcie kampanii.
Mobbing poprzez wszystkie swoje przejawy i praktyki stosowane przez mobberów uderza w ludzką godność. Odbiera ją, odbiera poczucie wartości, wpływa na obniżenie samooceny, osoba doświadczająca mobbingu traci sprawczość w swoim życiu. Godność nie jest teoretycznym pojęciem. Godność jest prawem człowieka przynależnym każdej osobie.
Kampania jest adresowana do bardzo szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim do osób doświadczających mobbingu, a także tych, które doznały go w przeszłości. Chcemy również dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach i instytucjach, aby uświadomić im skalę tego zjawiska i jego jednoznacznie negatywny wpływ na funkcjonowanie zespołów pracowniczych, a finalnie na kondycję firm.
Jeśli uda się w perspektywie kilku, kilkunastu lat zmienić społeczne myślenie o tym problemie, na końcu tej drogi wszyscy będą wygrani - pracownicy, bo zmieni się radykalnie ich sytuacja, poprawi ich kondycja psychiczna, co wpłynie bezpośrednio na zwiększenie motywacji i zaangażowanie w pracę, a na tym bezpośrednio zyskają firmy poprzez odczuwalne zmniejszenie rotacji pracowników i zwiększenie ich wydajności, co ostatecznie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe firmy.
Celem kampanii jest rozpoczęcie poważnej, społecznej dyskusji na temat mobbingu i jego skutków.
Dążymy do szeroko zakrojonej edukacji, która ma pobudzić do działania decydentów w organizacjach i doprowadzić do zmian w sposobie budowania relacji w zespołach pracowniczych.
Poprzez naszą kampanię chcemy dać mocne wsparcie zarówno osobom z doświadczeniem mobbingu, jak i wszystkim organizacjom, które będą chciały wdrożyć zmiany i wyeliminować mobbing w swoich zespołach.
Pierwsza Ogólnopolska Antymobbingowa Kampania Społeczna - Godność ma swoje imię.
Organizator kampanii:
Dobra Fundacja
Producent kampanii:
IMAGENCY
Dobra Fundacja
ul. Legnicka 65
54-206 Wrocław
KRS 0001046661
NIP 8943215480
Regon 52584147000000
Fundacja wpisana do rejestru Organizacji Społecznych i Przedsiębiorców
w KRS VI Wydział Gospodarczy
Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej
pod numerem KRS 00001046661
Polityka prywatności
Regulamin strony
Statut Dobrej Fundacji
2023-24 © Dobra Fundacja