O KAMPANII

SYMBOL KAMPANII

Symbolem kampanii jest ołówek. To przedmiot, którego każdy z nas używa w pracy. Złamany ołówek symbolizuje złamane życie, złamaną karierę, zniszczoną psychikę. Ale też jest znakiem niezgody, buntu i sprzeciwu wobec mobbingu. Będzie on towarzyszyć nam we wszystkich materiałach kampanii. Będzie też bohaterem akcji organizowanych przez nas w trakcie kampanii.

HASŁO KAMPANII

Mobbing poprzez wszystkie swoje przejawy i praktyki stosowane przez mobberów uderza w ludzką godność. Odbiera ją, odbiera poczucie wartości, wpływa na obniżenie samooceny, osoba doświadczająca mobbingu traci sprawczość w swoim życiu. Godność nie jest teoretycznym pojęciem. Godność jest prawem człowieka przynależnym każdej osobie.

godność ma swoje imię - kampania społeczna - kampania antymobbingowa - mobbing w pracy - dobra fundacja - poniżanie

SPOT KAMPANII

ODBIORCY

Kampania jest adresowana do bardzo szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim do osób doświadczających mobbingu, a także tych, które doznały go w przeszłości. Chcemy również dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach i instytucjach, aby uświadomić im skalę tego zjawiska i jego jednoznacznie negatywny wpływ na funkcjonowanie zespołów pracowniczych, a finalnie na kondycję firm.

Jeśli uda się w perspektywie kilku, kilkunastu lat zmienić społeczne myślenie o tym problemie, na końcu tej drogi wszyscy będą wygrani - pracownicy, bo zmieni się radykalnie ich sytuacja, poprawi ich kondycja psychiczna, co wpłynie bezpośrednio na zwiększenie motywacji i zaangażowanie w pracę, a na tym bezpośrednio zyskają firmy poprzez odczuwalne zmniejszenie rotacji pracowników i zwiększenie ich wydajności, co ostatecznie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe firmy.

CELE KAMPANII

DYSKUSJA

Celem kampanii jest rozpoczęcie poważnej, społecznej dyskusji na temat mobbingu i jego skutków.

EDUKACJA

Dążymy do szeroko zakrojonej edukacji, która ma pobudzić do działania decydentów w organizacjach i doprowadzić do zmian w sposobie budowania relacji w zespołach pracowniczych.

WSPARCIE

Poprzez naszą kampanię chcemy dać mocne wsparcie zarówno osobom z doświadczeniem mobbingu, jak i wszystkim organizacjom, które będą chciały wdrożyć zmiany i wyeliminować mobbing w swoich zespołach.

DZIAŁANIA ZAPLANOWANE W RAMACH KAMPANII

  • Uruchomienie strony internetowej, która docelowo zostanie przekształcona w portal informacyjny na temat mobbingu i przeciwdziałaniu niepożądanym zachowaniom wraz z obszerną strefą wiedzy
  • Stworzenie aplikacji mobilnej
  • Komunikacja w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Threads, Twitter/X, Tik Tok, LinkedIn, YouTube)
  • Kampania medialna z wykorzystaniem wsparcia mediów patronackich (Internet, prasa, telewizja, kina, OOH)
  • Akcje ambientowe
  • Stworzenie platformy wsparcia dla osób doświadczających mobbingu ze stałymi dyżurami psychologów i prawników
  • Organizacja szkoleń dla firm, instytucji publicznych oraz prawników (adwokatów i radców prawnych oraz sędziów i prokuratorów)
  • Powołanie zespołu prawnego, który zajmie się przygotowaniem nowelizacji przepisów dotyczących mobbingu w Kodeksie Pracy oraz wprowadzających mobbing jako odrębne przestępstwo do Kodeksu Karnego
  • Lobbing na rzecz przyjęcia przez Polskę Konwencji o Przeciwdziałaniu Przemocy i Molestowaniu (MOP)
  • Podcasty - rozmowy z naszymi ekspertami, przedstawicielami naszych partnerów merytorycznych, firm, a także osobami z doświadczeniem mobbingu
  • Webinary
  • Szkolenia
  • Coroczna konferencja w Dniu Walki z Mobbingiem
  • Nawiązanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, uczelniami i instytucjami zajmującymi się mobbingiem, a także prawami człowieka
  • Budowa Koalicji Firm - Razem przeciw mobbingowi – każda z firm przystępujących do koalicji będzie podpisywać zobowiązanie do wdrożenia i przestrzegania Kodeksu Dobrych Praktyk, opracowanego przez ekspertów fundacji
  • Certyfikacja firm dbających o dobrostan pracowników
godność ma swoje imię - kampania społeczna - kampania antymobbingowa - mobbing w pracy

Pierwsza Ogólnopolska Antymobbingowa Kampania Społeczna - Godność ma swoje imię.

Organizator kampanii: 
Dobra Fundacja

Producent kampanii:
IMAGENCY

Dobra Fundacja
ul. Legnicka 65
54-206 Wrocław

KRS 0001046661
NIP 8943215480
Regon 52584147000000

Fundacja wpisana do rejestru Organizacji Społecznych i Przedsiębiorców
w KRS VI Wydział Gospodarczy
Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej
pod numerem KRS 00001046661